Odedávna se představa domova spojuje s teplem. Praobrazem domácího zázemí se stalo ohniště, krb, pec. K dobré peci patří i zápecí. À propos, zápecí. Tam se to kdysi hovělo, pěkně v teploučku, pohodí a alespoň trošku v soukromí. Právě odtud se asi vzala touha přenést měkké ležení a sezení do ostatních částí domu. A tak není divu, že nejednomu z nás se při zmínce o teple domova bezděky v mysli vynoří pohovka.
Člověk je živočich toužící po pohodlí, co rád lenoší a někdy se o získané teplo a komfort podělí i s jedinci svého druhu. Čím déle se zdržuje vsedě, vleže nebo pololeže, tím více je mu proti srsti tvrdé a špatně tvarované úložiště. Zkrátka není-li našinec omezován společenskými konvencemi, potřebuje si sednout, lehnout, natáhnout se či pohovět si v přiměřeně měkkém a vhodně tvarovaném čalouněném nábytkovém kousku. Za poslední století se nám klasický obraz domova sice ještě stále spojuje s pocitem tepla sálajícího z pece nebo krbu, leč představa pověstného domácího tepla se nenápadně převtělila do obrazu přívětivého křesla nebo pohovky.
Čalouněný nábytek neodmyslitelně patří úplně stejně do interiéru rustikálního, romantického, glamour, skandinávského, avantgardního nebo puristického. Ten, bez ohledu na to, zda je laděný v měkkých nebo hranatých formách, potřebuje pro své obyvatele sedačku v provedení nejbližším povaze vybraného interiéru. Sedací souprava se ve většině interiérů chová dominantně, přitom může působit mateřsky, elegantně infantilně, rošťácky, sošně nebo nonšalantně.
z oceli a polyuretanu vhodného do exteriéru i obýváku, přisoudil svému prototypu tvary, které vyvolávají v lidech pocit dobře známé pohovky, přesně takové, jaká zde byla snad odjakživa. I když nové křeslo mělo být protestem proti masové výrobě čalouněného nábytku poplatného vkusu většiny, The Big Easy armchair potvrdilo, jakým silným praobrazem, archetypem jsou kontury nábytku zasetého do našeho podvědomí předcházejícím generacemi. Stačí pohled na obrysy nebo jen skici přátelsky tvarované pohovky a mysl nám hlásí pocit bezpečí, domova. Podobný kousek z polyuretanu, pohovku Bubble Club sofa, stvořil i světoznámý návrhář Philippe Starck pro značku Kartell.
Pohovky v přitažlivých barevných odstínech lákají k usednutí v zahradách, na terasách, venkovních sezeních. Nezkušený jedinec však narazí svým pozadím na tvrdý odlitek, který má odolat větru, dešti. Oba nábytkové kousky vytěžily z naší důvěry ve známou sošnost tradiční pohovky. Kdo si sedá či uléhá do čalouněných sedaček Phase, ten na rozdíl od zmiňovaných modelů zažije pouze milé překvapení. Přívětivý vzhled není jen příslibem, v sedačce Phase se totiž můžete uhnízdit na dlouhé hodiny a znovu se těšit na její pohodlí.